Trapholt julemarked betingelser

Julemarked på Trapholt 2019

Betingelser for deltagelse

Trapholts vision bag julemarkedet er at vise, hvad der sker på den danske kunsthåndværkerscene lige nu. Vi ser julemarkedet som en udstilling på lige fod med museets øvrige udstillinger med kunsthåndværk og design. Markedets besøgende skal derfor opleve kunsthåndværk og design af højeste kvalitet, samtidig med de har mulighed for at få en direkte og personlig samtale med kunsthåndværkeren om varens tilblivelse og beskaffenhed. Det er derfor et krav,  at du selv står på standen under markdet.

På markedet kan der sælges keramik, glas, smykker, tekstil, beklædning m.m. af egen produktion.

Ansøgningen

Ansøgning til markedet foregår via ansøgningsskemaet, som du finder linket til på vores hjemmeside. Det er ikke muligt at ansøge via mail.
Deltagerne bliver udvalgt på baggrund af deres ansøgning og produktbilleder af en censurkomité bestående af Trapholts kunstfaglige medarbejdere.

Produktbilleder

I ansøgningsskemaet skal du vedhæfte 3-5 repræsentative fotos af de produkter, du ønsker at medbringe til julemarkedet.

  • Produktbillederne skal være i jpg og høj opløsning (gerne 300 dpi)
  • Produktbillederne vedhæftes og angives med dit navn og fortløbende numre fx Jens_Jensen_01, Jens_Jensen_02 osv.
  • Produktbillederne anvendes til markedsføring af julemarkedetAnsøgninger der ikke indeholder produktbilleder med ovennævnte informationer, kommer ikke i betragtning.

Ansøgningsfrist

Ansøgningsfrist er den 23. september 2019
Du vil få svar på din ansøgning via mail senest den 4. oktober 2019

Deltagergebyr

Deltagergebyret er 1.600 kr. Prisen inkluderer:

  • Stand: inkl. ét bord og én stol og plads til en mindre stativ
  • Kaffe/te, vand, frugt og eftermiddagskage for udstiller
  • Markedsføring af markedet i form af pressemeddelelser til de lokale aviser, annoncer, plakater, flyers, sociale medier samt på Trapholts hjemmeside.

Der kan tilkøbes frokost begge dage samt frokost, kaffe/te, vand, frugt og eftermiddagskage til medhjælpere

Betalingsfristen for deltagergebyret er den 11. oktober. Overholdes fristen ikke går standpladsen til en anden på ventelisten.

Standplads

Da julemarkedet foregår i museets udstillingssale, er opstillingen afhængig af de aktuelle udstillinger. Det betyder, du ikke kan forvente mere plads end det angivet bordmål.

  • Med i standen er ét bord på 180x76x76 cm og én stol.
  • Vær opmærksom på at du ikke må hænge noget op på væggene.
  • Skal du bruge strøm, skal du selv medbringe en lang forlængerledning.
  • Standen skal være bemandet i markeds åbningstid kl. 10.00-17.00 begge dage.
  • På grund af brandfare må der IKKE anvendes stearinlys eller lignende.
  • Der bliver ikke udsendt en standplan inden markedet og det er ikke muligt at ønske bestemte pladser.
  • Opsætning og nedtagning er kun muligt på de angivne tidspunkter.’
  • Tidspunkterne er angivet i tilmeldingsblanketten, som sendes ud i god tid før markedet.
  • Alle stande skal afleveres rengjorte for affald m.v.

Medhjælper

  • Det er muligt at have én medhjælper pr. dag med til julemarkedet
  • Der kan tilkøbes både medhjælperforplejning samt kaffe,te, vand og eftermiddagskage
  • Medhjæpere tilmeldes, når du er optaget på markedet

Information op til markedet

Vi forventer du læser de informationsmail, vi sender ud inden markedet, samt svare på skemaet der vedrører opstilling og forplejning.

Afbud og udeblivelse

Bliver du forhindret I at deltage, er der følgende afbudsregler:
Afbud senest den 1. november 2019 tilbagebetales kr. 1.450

  • Afbud efter den 1. november 2019 tilbagebetales kr. 600
  •  Ved udeblivelse tilbagebetales deltagergebyret ikke.
  • Afbud til udstillermiddag: Deltagergebyr til udstillermiddagen lørdag aften tilbagebetales ikke efter den 17. november 2019

Afholdelse

  • Under markedet bliver der taget billeder, som vi fremadrettet anvender til markedsføring af museet og kommende markeder.